Sinds de oprichting in 1989 is de filosofie van G-Star altijd ‘Just the Product’ geweest. Deze doelbewuste benadering heeft geleid tot veel innovatieve toepassingen van denim zoals het principe van ‘luxe denim voor op straat’, waarbij hoogstaand vakmanschap wordt toegepast op streetwear; de positionering van ruwe, onbehandelde denim als draagbaar en begerenswaardig materiaal; en de ontwikkeling van een 3D denimsilhouet door de toepassing van architectonische en driedimensionale denim design. De inherente schoonheid van denim wordt bevorderd door wassingen en behandelingen waarmee de unieke eigenschappen en kwaliteiten van de stof worden benadrukt. De geavanceerde mogelijkheden voor wassingen van tegenwoordig vormen een levensverhaal op zich: van ruwe, ongewassen denim en geverfd diep indigo tot extreem gebleekt. Met behandelingen worden slijtageplekken in verschillende gradaties aangebracht zodat opvallende kledingstukken met textuur en een geschiedenis worden gecreΓ«erd. “Just the product”. Met deze ondernemingsfilosofie slaagde het lifestyle en jeans merk G-Star er snel in de top in de modewereld te bereiken. G-Star is een echt denim merk maar heeft naast stoere jeans ook een breed aanbod aan andere kleding wat resulteert in een prachtige en complete collectie.

Sinds de oprichting in 1989 is de filosofie van G-Star altijd ‘Just the Product’ geweest. Deze doelbewuste benadering heeft geleid tot veel innovatieve toepassingen van denim zoals het principe van ‘luxe denim voor op straat’, waarbij hoogstaand vakmanschap wordt toegepast op streetwear; de positionering van ruwe, onbehandelde denim als draagbaar en begerenswaardig materiaal; en de ontwikkeling van een 3D denimsilhouet door de toepassing van architectonische en driedimensionale denim design. De inherente schoonheid van denim wordt bevorderd door wassingen en behandelingen waarmee de unieke eigenschappen en kwaliteiten van de stof worden benadrukt. De geavanceerde mogelijkheden voor wassingen van tegenwoordig vormen een levensverhaal op zich: van ruwe, ongewassen denim en geverfd diep indigo tot extreem gebleekt. Met behandelingen worden slijtageplekken in verschillende gradaties aangebracht zodat opvallende kledingstukken met textuur en een geschiedenis worden gecreΓ«erd. “Just the product”. Met deze ondernemingsfilosofie slaagde het lifestyle en jeans merk G-Star er snel in de top in de modewereld te bereiken. G-Star is een echt denim merk maar heeft naast stoere jeans ook een breed aanbod aan andere kleding wat resulteert in een prachtige en complete collectie.